Dogvil- šamar i poziv na pobunu protiv naše fasadne stvarnosti!


U SKC Novi Sad – Fabirci 22. i 23. marta izvedena je predstava „Dogvil“ po adaptaciji teksta Larsa fon Trira. Reditelj predstave Kokan Mladenović pozabavio se izolovanim društvom koje je nažalost tragična odlika Srbije danas. Predstava uz maestralno izvođenje Baneta Trifunovića koji igra sve muške uloge i Tamare Aleksić i Milice Majstorović koje tumače glavnu žensku ulogu Grejs kao i sve ostale ženske uloge. Njih troje suvereno vladaju scenom uz podršku sastava Vroom (Vrum) čiji je član Marko Grubić komponovao muziku za predstavu. Predstavu su sa producentske strane podržali Mikser House, SKC Novi SadDoma omladine Pančeva i Marko Grubić (Fast Forward). Partner predstave je KC Pančevo, a projekat je podržao Sokoj.

Dogvil Copyright: SKC Novi Sad

Dogvil
Copyright: SKC Novi Sad

Grejs beži od gangstera. Zvuči li vam poznato? Naredni momenat je lavež! Lavež ili bolje rečeno režanje psa jednako spremnog da je rastrga kao i gangsteri koji je jure, a u narednom momentu pojavljuje se On. Fin, uglađen građanin iz Dogvila malog izolovanog mesta koje živi mirno, povučeno sa svojim patrijahalnim vrednostima, okrenuto ka veri i porodičnim vrednostima. Tu ljudi gledaju „svoja posla“. Dogvil živi po svojim pravilima, a njegovi žitelji o svemu odlučuju plebiscitom (referendumom), a veto jednog od građana Dogvila obara bilo koji pridošli predlog. Idilično, zar ne?!

Međutim kako vreme odmiče tako Dogvil kroz odnos prema Grejs pokazuje svoje tamne strane, saznajemo da je kultura u potpunom rasulu, da žiteljima Dogvila ona zapravo nije ni potrebna, a da se iza fasade „mirnog grada“ krije mesto poniženja svake vrste ljudskosti. Naročito su izražene scene kada se iza idilične fasade ishuljaju primitivizam, nekultura i povrh svega ogoljeno nasilje. Nasilje unutar kog „jači slabijeg tlači“ nebitno da li je to pas ili novopridošla građanka Dogvila, Grejs. Tu je tema i vladavine Jednog nad mnogima gde je Jedan upravu, a ostali su (svoje)voljno potlačeni njemu. Da biste videli dokle su i na koje sve načine žitelji Dogvila spremni da odu dođite na jedno od izvođenja predstave „Dogvil“.

Dogvil Copyright: SKC Novi Sad

Dogvil
Copyright: SKC Novi Sad

Kroz muzičko-scenski i video prikaz uz podršku Vroom-a govori se o odnosu ka kulturi, o društveno-političkim odnosima, o nasilju koje nas okružuje – poseban je urlik protiv nasilja nad ženama. Predstava u gledaocu budi poriv da po završetku predstave izađete iz sale i umesto da krene put svog toplog doma da se uputite ispred Parlamenta! Jednostavno, da se započne promena sveta i da truli sistem fasadne demokratije zameni boljim, pravednijim. Sistemom u kom ima vladavine prava, a ne vladavine „zakona jačega“. Sistem u kom državni činovnik služi građaninu, a ne građanin činovniku…! Da se počne borba za svet drugačiji nego u „Dogvil-u“ gde ima mesta za kulturu i gde kultura nije trošak i socijalna stavka u budžetu, gde su građani zaštićeni i gde gangsteri ne upravljaju političarima i društvom kao i elementima društvene sile kao što je to policija (i vojska) i njihove službe.

Dogvil Copyright: SKC Novi Sad

Dogvil
Copyright: SKC Novi Sad

Predstava „Dogvil“ i poruka koju ona šalje vrlo je značajna za društvo koje je bilo dugo izolovano, a što je slučaj sa Srbijom danas. Srbija i srpsko društvo su iz mekog komunizma preko krvavog rata u Jugoslaviji zalutali u potragu za sobom, a takvom stanju su u mnogome doprinele društveno-političke manipulacije u izolovanoj zemlji zastrašene spoljnim svetom sa ciljem povećanja bankovnih računa manipulatora. Iz takvog stanja Srbija ulazi u kapitalizam bez podrške adekvatnih zakona što ga čini divljim i u tome tavori do danas. „Dogvil“ se bavi i uzrocima i posledicama! Ali ujedno i poziva da se digne glas protiv njih! Zato „Slobodno dođite“ da otkrijete šta to „Dogvil“ krije od vas?!

 

Modern Serbia:

https://www.youtube.com/user/modernserbiablog/

https://www.facebook.com/ModernSerbia

Twitter: @modernserbia

Postavi komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.